Werk je met meerdere BV’s, entiteiten of administraties in Uniconta? Dan biedt de Intercompany add-on van Promentum de perfecte oplossing. Deze uitbreiding automatiseert het volledige proces van intercompany-transacties – van verkoop- en inkooporders tot ontvangst en verwerking – zonder handmatige data-invoer. Zo voorkom je fouten, bespaar je tijd en houd je overzicht op de onderlinge boekingen.
Automatisch aanmaken van orders
Koppel een leverancier in administratie A aan een klant in administratie B. Zodra een inkooporder wordt aangemaakt, genereert Uniconta automatisch een verkooporder aan de andere kant.
Flexibel beheer van intercompany orders
Maak, wijzig of verwijder intercompany-orders rechtstreeks in Uniconta. De module zorgt voor gestructureerde en foutloze verwerking van onderlinge transacties.
Automatische boeking van ontvangsten
Zodra de levering in de verkooporder is afgehandeld, wordt deze automatisch geboekt als ontvangst in de gekoppelde inkooporder.
Koppel leveranciers en klanten over administraties heen
Bijvoorbeeld: leverancier in administratie A = klant in administratie B.
Maak een inkooporder aan in administratie B
Selecteer de optie ‘Creëer of werk Intercompany Order bij’.
Uniconta maakt automatisch een verkooporder aan in administratie A
Artikelen worden herkend op basis van artikelcode of EAN-code. Orderregels worden direct gegenereerd.
Bij levering wordt de ontvangst automatisch verwerkt
Zodra de verkooporder is uitgeleverd, boekt Uniconta automatisch de ontvangst in de originele inkooporder.